Ce acte sunt necesare pentru sectorul 20.A UAT conform Legii 165?

Intrebare

Buna ziua,

Am primit recent o notificare de la Cartea Funciara, in care se mentioneaza ca trebuie sa prezint documentatia pentru sectorul 20.A UAT, conform Legii 165. As dori sa stiu ce acte sunt necesare, avand in vedere ca nu exista rezerva retrocedabila. Ce trebuie sa fac in aceasta situatie? Va multumesc anticipat!

Cu respect,
Dana Popescu

Raspuns

Buna ziua,

Atunci cand primiti o notificare de la Cartea Funciara pentru a prezenta documentatia aferenta sectorului 20.A din cadrul Unitatii Administrativ Teritoriale (UAT), conform Legii nr.165/2013, este esential sa intelegeti exact ce documente trebuie sa pregatiti, mai ales daca nu exista rezerva retrocedabila.

Legea nr. 165/2013 stabileste masurile pentru finalizarea procesului de restituire, inclusiv a terenurilor agricole si forestiere, prin compensare in puncte. Chiar daca in cazul dvs. nu exista teren disponibil pentru retrocedare, va trebui sa respectati aceleasi proceduri pentru a clarifica situatia.

Actele necesare pentru sectorul 20.A UAT conform Legii nr.165/2013:

  1. Cererea tipizata – Aceasta poate fi obtinuta de la oficiul de cadastru si publicitate imobiliara sau de pe site-ul acestuia. Este important sa completati toate datele necesare corect si complet.

  2. Actul de identitate – O copie a actului dvs. de identitate (buletin sau carte de identitate).

  3. Titlul de proprietate sau alte documente doveditoare – Documentele care atesta dreptul de proprietate asupra imobilului. Acestea pot include titluri de mostenire, alte acte de proprietate anterioare sau orice alte documente oficiale.

  4. Documentatia cadastrala – Acest set de documente include planul de amplasament si delimitare a imobilului, realizat de un expert autorizat. Documentatia cadastrala trebuie sa fie avizata de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara.

  5. Extras de Carte Funciara pentru informare – Acest document trebuie sa fie recent (nu mai vechi de 30 de zile). Extrasul de Carte Funciara se obtine de la Oficiul de Cadastru sau online, daca UAT-ul permite acest lucru.

  6. Dovada achitarii taxelor legale – In unele cazuri, poate fi necesar sa achitati anumite taxe administrative. Verificati la oficiul local pentru detalii specifice privind costurile.

Programeaza acum consultanta online cu un avocat

Obtii consultanta juridica online platita, cu un avocat profesionist, timp de 1 ora. Programare rapida si usoara.

  • Consultanta personalizata de 1 ora
  • Plata online sigura si rapida
  • Avocat disponibil in mai putin de 2 ore
  • Raspunsuri rapide la intrebarile tale
  • Asistenta juridica fara deplasare
  • Consultanta completa
Programeaza Consultanta Online

Pasi de urmat in cazul in care nu exista rezerva retrocedabila:

  1. Depunerea documentatiei – Odata ce aveti toate documentele pregatite, acestea trebuie depuse la Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara din judetul in care se afla imobilul dvs. sau la compartimentul responsabil din cadrul primariei. Asigurati-va ca le depuneti in termenul specificat in notificare.

  2. Solicitarea verificarii – Dupa depunerea documentelor, solicitati in scris verificarea acestora de catre reprezentantii Oficiului de Cadastru. Veti primi un raspuns oficial in care vi se va comunica daca documentatia este completa sau daca sunt necesare documente suplimentare.

  3. Informarea asupra compensarilor – In contextul in care nu exista rezerva retrocedabila, va trebui sa apelati la alte forme de compensare. Autoritatile locale va pot oferi informatii detaliate despre optiunile disponibile, cum ar fi compensarea in puncte, conform prevoirilor Legii nr.165/2013.

  4. Urmarirea dosarului – Monitorizati evolutia dosarului dvs. pentru a va asigura ca nu intervin probleme sau intarzieri. Puteti face acest lucru prin contactarea periodica a Oficiului de Cadastru sau prin utilizarea platformelor online disponibile.

Citeste si:  Ce documente si dovezi sunt necesare pentru a sustine dreptul de proprietate in caz de litigiu privind o suprafata de teren revendicata?

Prin urmarea acestor pasi si depunerea documentatiei necesare, veti respecta notificarile primite si veti asigura actualizarea corecta a situatiei dvs. juridice in Cartea Funciara.

Va doresc succes in demersurile dumneavoastra!

Cu respect,
Dana Popescu