Care sunt costurile si pasii legali pentru intabularea si dezmembrarea unui teren intravilan?

Intrebare

Buna seara,

Doresc sa achizitionez 5 ari de teren intravilan de la un proprietar care detine in total 40 de ari. Acesta va dezmembra cei 5 ari pentru a-i vinde mie. Intrebarea mea este: ce costuri sunt implicate in procesul de intabulare a acestui teren? As dori detalii despre taxele notariale si orice alte eventuale cheltuieli legale pe care ar trebui sa le suport. Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Referitor la aceste tranzactii, care sunt pasii legali necesari si ce acte trebuie sa pregatesc din partea mea pentru a finaliza cumpararea in conditii optime? De asemenea, in cazul unor potentiale probleme juridice legate de dezmembrare, cum ar trebui sa procedez? Orice informatie relevanta este de mare ajutor. Va multumesc!

Raspuns

Achizitionarea si Intabularea unui Teren Intravilan: Costuri, Pasi Legali si Acte Necesare

Achizitionarea unui teren intravilan presupune mai multe etape si costuri pe care trebuie sa le aveti in vedere pentru a finaliza tranzactia in conditii optime. In acest articol, vom raspunde detaliat la intrebarile dumneavoastra privind costurile si procedurile legale implicate in procesul de intabulare a celor 5 ari de teren intravilan.

Costurile Implicate in Procesul de Intabulare

  1. Taxele Notariale
    a. Autentificarea Actului de Vanzare-Cumparare: Taxa notariala pentru autentificarea actului de vanzare-cumparare variaza in functie de valoarea terenului. De regula, se calculeaza ca un procent din valoarea tranzactiei, stabilit conform normelor notariale in vigoare.
    b. Certificatul de Sarcini: Costurile aferente obtinerii certificatului de sarcini de la notar. Acest certificat atesta absenta oricaror sarcini sau ipoteci asupra terenului.
    c. Taxa de Arhivare: Notarul va percepe si o taxa pentru arhivarea actelor.

  2. Taxe Cadastrale si de Intabulare
    a. Dezmembrarea Terenului: Inainte ca cei 5 ari sa poata fi vanduti, trebuie efectuata dezmembrarea terenului de 40 de ari. Costurile pentru aceasta includ serviciile topografice si cadastrale, care variaza in functie de complexitatea lucrarii si tarifele practicate de profesionistii in domeniu.
    b. Intabularea in Cartea Funciara: Dupa dezmembrarea terenului, noua parcela trebuie intabulata. Taxele pentru aceasta sunt reglementate de ANCPI (Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara) si includ atat inscrierea initiala, cat si taxele pentru documentele necesare.

  3. Alte Cheltuieli Legale
    a. Impozitul pe Transferul Proprietatilor Imobiliare: Achitat de vanzator, acest impozit este calculat in functie de valoarea tranzactiei.
    b. Costuri pentru Obtinerea Avizelor si Certificatelor Necesara Dezmembrarii: Poate fi necesar sa obtineti diverse avize si certificate pentru a finaliza procedura de dezmembrare, in functie de regulamentul localitatii.

Programeaza acum consultanta online cu un avocat

Obtii consultanta juridica online platita, cu un avocat profesionist, timp de 1 ora. Programare rapida si usoara.

  • Consultanta personalizata de 1 ora
  • Plata online sigura si rapida
  • Avocat disponibil in mai putin de 2 ore
  • Raspunsuri rapide la intrebarile tale
  • Asistenta juridica fara deplasare
  • Consultanta completa
Programeaza Consultanta Online

Pasii Legali pentru Achizitionarea Terenului

  1. Informare si Verificare
    a. Verificati statutul juridic al terenului, certificatul de urbanism, si asigurati-va ca nu exista litigii sau ipoteci.
    b. Solicitarea unui extras de carte funciara pentru a confirma proprietatea si sarcinile existente.

  2. Dezmembrare Teren
    a. Contactati un birou de cadastru pentru a realiza masuratorile si dezmembrarea terenului.
    b. Obtineti aprobarile necesare de la autoritatile locale.

  3. Intocmirea Actului de Vanzare-Cumparare
    a. Notarul public va intocmi si autentifica actul de vanzare-cumparare.
    b. Calcularea si plata taxelor notariale si de timbru.

  4. Intabularea Terenului In Cartea Funciara
    a. Dupa autentificarea actelor, depuneti documentele la Oficiul de Cadastru pentru inscrierea noii proprietati in cartea funciara.
    b. Achitarea taxelor de intabulare.

Citeste si:  Cum se poate anula un titlu de proprietate emis eronat?

Acte Necesare pentru Finalizarea Tranzactiei

  1. Acte de identitate ale partilor implicate (vanzator si cumparator).
  2. Extrasul de carte funciara actualizat.
  3. Documente de proprietate ale vanzatorului.
  4. Certificat de urbanism si aviz de dezmembrare.
  5. Certificat de atestare fiscala de la administratia locala.
  6. Actul notarial de vanzare-cumparare.
  7. Dovada achitarii taxelor si impozitelor aferente.

Gestionarea Problemelor Juridice Potentiale

In cazul in care intampinati probleme juridice legate de procesul de dezmembrare sau orice alt aspect al tranzactiei, este recomandat sa consultati un avocat specializat in drept imobiliar. Acesta va poate asista in gestionarea documentelor, in rezolvarea eventualelor contestatii si in asigurarea respectarii tuturor prevederilor legale.

Concluzionand, achizitionarea unui teren intravilan implica o serie de costuri si proceduri legale pe care trebuie sa le aveti in vedere. Respectarea tuturor acestor etape si pregatirea corespunzatoare a documentelor va va asigura finalizarea tranzactiei in conditii optime.