Cum se poate cesiona partile sociale dintr-un SRL?
Intrebare
Cum se poate cesiona partile sociale dintr-un SRL ? Sunt asociat intr-un SRL si doresc sa imi vand partile sociale catre un alt asociat. As dori sa stiu care sunt pasii legali pe care trebuie sa ii urmez pentru a realiza aceasta cesiune conform legislatiei actuale. Ce documente sunt necesare, ce taxe trebuie achitate si care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca aceasta tranzactie sa fie valabila? Apreciez daca imi puteti oferi informatii detaliate si actualizate despre acest subiect.
Raspuns
In, cesiunea partilor sociale dintr-un SRL poate fi realizata urmand pasii legali stabiliti de legislatia in vigoare. Daca esti asociat intr-un SRL si doresti sa iti vinzi partile sociale catre un alt asociat, este esential sa cunosti documentele necesare, taxele de achitat si conditiile care trebuie respectate pentru ca tranzactia sa fie valabila.
Primul pas consta in verificarea statutului societatii si a actului constitutiv. Actul constitutiv al SRL-ului trebuie sa permita cesiunea partilor sociale. In cazul in care este necesara o modificare a acestuia, va trebui sa convoci o Adunare Generala a Asociatilor pentru a adopta o hotarare in acest sens.
Dupa verificarea documentelor statutare, este necesara intocmirea unui contract de cesiune intre cedent (asociatul care vinde partile sociale) si cesionar (asociatul care cumpara partile sociale). Acest contract trebuie sa includa informatii esentiale precum numele partilor, numarul partilor sociale cesionate, pretul de cesiune si alte clauze convenite de catre parti.
Contractul de cesiune trebuie aprobat in Adunarea Generala a Asociatilor. Conform legii, cesiunea partilor sociale catre alti asociati poate fi realizata fara alte formalitati speciale, dar implica informarea tuturor asociatilor si actualizarea registrului de evidenta al partilor sociale.
Programeaza acum consultanta online cu un avocat
Obtii consultanta juridica online platita, cu un avocat profesionist, timp de 1 ora. Programare rapida si usoara.
- Consultanta personalizata de 1 ora
- Plata online sigura si rapida
- Avocat disponibil in mai putin de 2 ore
- Raspunsuri rapide la intrebarile tale
- Asistenta juridica fara deplasare
- Consultanta completa
Dupa aprobarea cesiunii in Adunarea Generala, trebuie sa depui documentatia necesara la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC). Documentele necesare pentru inregistrarea cesiunii partilor sociale includ:
- Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor prin care se aproba cesiunea partilor sociale.
- Contractul de cesiune.
- Actul Constitutiv actualizat, daca a fost modificat.
- Declaratie pe propria raspundere data de catre cesionar, din care sa rezulte ca indeplineste conditiile legale pentru a deveni asociat.
- Cererea de inregistrare conform formularului tipizat al ONRC.
In ceea ce priveste taxele, trebuie sa achiti taxa de publicare in Monitorul Oficial si eventuale taxe de timbru, care pot varia in functie de valoarea partilor sociale cesionate. Pentru informatii exacte referitoare la cuantumul taxelor, este recomandat sa verifici site-ul ONRC sau sa contactezi direct oficiul local al Registrului Comertului.
Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti includ:
- Verificarea ca cesionarul sa indeplineasca conditiile legale pentru a deveni asociat intr-un SRL.
- Respectarea clauzelor din actul constitutiv referitoare la cesiunea partilor sociale.
- Obtinerea aprobarilor necesare din partea Adunarii Generale a Asociatilor.
In final, dupa inregistrarea cesiunii la ONRC, este important sa actualizezi Registrul Asociatilor, care va reflecta noua structura a partilor sociale si sa agi in conformitate cu eventualele alte obligatii legale sau statutare specifice domeniului de activitate al companiei tale.
Acestea sunt demersurile legale esentiale pentru cesionarea partilor sociale intr-un SRL , iar respectarea acestora asigura validitatea tranzactiei conform legislatiei in vigoare.