Unde pot gasi informatii despre clauza care imi permite sa solicit stergerea informatiilor negative din Biroul de Credit?

Intrebare

Buna seara,

Am o situatie legata de un card de credit contractat acum cativa ani. La un moment dat, nu am mai reusit sa achit ratele cardului deoarece am intrat in litigiu pentru un imobil, iar toate fondurile mele erau directionate catre executor pentru un credit ipotecar. Intre timp, am reusit sa rezolv litigiul cu imobilul si am rambursat integral si cardul de credit.

Cu toate acestea, continui sa figurez in Biroul de Credit, iar acest lucru ma impiedica sa accesez un alt credit. Stiu ca exista o clauza care imi permite sa solicit stergerea informatiilor negative din Biroul de Credit, in cazul in care banca nu a respectat termenul de instiintare a clientului cu privire la raportarea respectiva.

Imi puteti spune unde pot gasi informatii despre aceasta clauza? Exista un regulament, lege sau document specific in care sa ma pot documenta pentru a formula corect solicitarea de stergere din Biroul de Credit? As aprecia orice indrumare pe care mi-o puteti oferi.

Va multumesc anticipat!

Cu stima,
Mihai

Raspuns

Buna seara,

Situatiile legate de raportarile negative in Biroul de Credit sunt destul de frecvente si, din fericire, legislatia iti ofera unele instrumente pentru a remedia aceasta problema. In cazul tau, este esential sa te documentezi adecvat pentru a putea formula corect o cerere de stergere a informatiilor negative din Biroul de Credit. Mai jos vei gasi toate informatiile necesare pentru a intelege cum poti proceda.

Legea privind Biroul de Credit

Regulamentul si legislatia care guverneaza activitatea Biroului de Credit sunt esentiale pentru a intelege cum si cand poti solicita stergerea informatiilor. In Romania, activitatea Biroului de Credit este reglementata de mai multe acte normative. Printre acestea, Legea nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date este esentiala. Aici vei gasi detalii despre drepturile tale si obligatiile institutiilor financiare in raport cu datele tale personale.

De asemenea, trebuie sa acorzi atentie si Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR) nr. 679/2016, care stabileste norme clare pentru manipularea si stocarea datelor personale. In cadrul GDPR, ai dreptul de acces, rectificare si stergere a datelor personale, ceea ce poate fi aplicabil si in cazul informatiilor din Biroul de Credit.

Programeaza acum consultanta online cu un avocat

Obtii consultanta juridica online platita, cu un avocat profesionist, timp de 1 ora. Programare rapida si usoara.

  • Consultanta personalizata de 1 ora
  • Plata online sigura si rapida
  • Avocat disponibil in mai putin de 2 ore
  • Raspunsuri rapide la intrebarile tale
  • Asistenta juridica fara deplasare
  • Consultanta completa
Programeaza Consultanta Online

Drepturile si obligatiile bancilor

Bancile au obligatia de a informa clientii cu privire la raportarile negative catre Biroul de Credit. Conform dispozitiilor legale in vigoare, o banca trebuie sa notifice clientul inainte de a efectua o raportare negativa. Daca aceasta obligatie nu este respectata, ai dreptul sa soliciti remedierea situatiei, inclusiv stergerea datelor negative.

Citeste si:  Pot fi platite in rate serviciile unui avocat pentru contestarea unei popriri pe salariu catre compania Kruk?

Iti recomand sa consulti contractul initial de credit sau sa te adresezi bancii pentru detalii specifice. Poti descarca si analiza Codul de Conduita al Biroului de Credit, care ofera informatii suplimentare despre drepturile tale in cazul raportarii.

Procedura de stergere a informatiilor negative

  1. Analiza situatiei:

    • In primul rand, verifica exactitatea datelor raportate. Solicita un raport de la Biroul de Credit pentru a vedea toate detaliile negative care figureaza in contul tau.
  2. Notificare catre banca:

    • Daca identifici o neregula sau daca banca nu te-a informat in termenul prevazut, notifica banca in scris. Include toate detaliile situatiei si cererea expresa de stergere a datelor negative.
  3. Plangere catre Biroul de Credit:

    • In cazul in care banca nu raspunde favorabil sau nu iti solutioneaza problema, poti adresa o plangere Biroului de Credit. Include documentele justificative care arata ca bancile nu si-au respectat obligatiile de informare.
  4. Apel la ANSPDCP:

    • Daca toate demersurile anterioare esueaza, te poti adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Aceasta institutie poate efectua investigatii si poate decide asupra indreptarii eventualelor nereguli in prelucrarea datelor tale.

Este important sa iei masuri prompte si sa urmezi pasii necesari pentru a remedia situatia. O cunoastere detaliata a drepturilor tale conform legislatiei te va ajuta sa gestionezi eficient aceasta problema.

Iti doresc mult succes si sper ca aceste informatii sa iti fie utile!

Cu stima,
[Primul nume asistent]