Cum pot obtine restul de 15 ha de teren arabil in calitate de unica mostenitoare?

Intrebare

Cum pot obtine restul de 15 ha de teren arabil in calitate de unica mostenitoare?

Buna ziua,

Ma aflu in situatie de a clarifica dreptul de proprietate asupra unui teren arabil mostenit. Sunt unica mostenitoare a tatalui meu decedat. Inregistrarile din Registrul agricol al Comunei Cerna, Judetul Tulcea, arata ca familia mea detinea o suprafata totala de 25 ha de teren arabil (15 ha in localitatea Traian – domiciliul nostru, si 10 ha in Carjelari). Pana in prezent, am primit titlul de proprietate pentru 10 ha din acest teren.

Doresc sa stiu care este procedura legala prin care pot obtine in calitate de mostenitoare si restul de 15 ha de pamant, conform drepturilor succesorale. Ce documente trebuie sa pregatesc si care sunt pasii exacti pe care trebuie sa ii urmez in acest caz?

Mentionez ca doresc sa rezolv aceasta situatie, avand in vedere noile reglementari legale.

Va multumesc anticipat pentru indrumari si sugestii!

Raspuns

Cum sa Obtii Restul de 15 ha de Teren Arabil ca Unica Mostenitoare

Stabilirea Dreptului de Proprietate

In calitate de unica mostenitoare, primul pas pentru a obtine restul de 15 ha de teren arabil este sa ai documentele legale necesare pentru a dovedi calitatea ta de mostenitor. Aceste documente includ certificatul de deces al tatalui tau, certificatul de mostenitor si toate documentele care certifica succesiunea legala in fata unui notar.

Pasul 1: Documente Necesare

  1. Certificatul de deces al tatalui tau – acest document este esential pentru a deschide procedura succesorala.
  2. Certificatul de mostenitor – obtinut de la notarul care s-a ocupat de succesiunea tatalui tau.
  3. Acte de proprietate anterioare – orice document care atesta dreptul de proprietate al tatalui tau asupra celor 25 ha de teren (titlul de proprietate, contracte de vanzare-cumparare, etc.).

Programeaza acum consultanta online cu un avocat

Obtii consultanta juridica online platita, cu un avocat profesionist, timp de 1 ora. Programare rapida si usoara.

  • Consultanta personalizata de 1 ora
  • Plata online sigura si rapida
  • Avocat disponibil in mai putin de 2 ore
  • Raspunsuri rapide la intrebarile tale
  • Asistenta juridica fara deplasare
  • Consultanta completa
Programeaza Consultanta Online

Pasul 2: Depunerea Actelor la Primarie si Registrul Agricol

Daca deja ai obtinut certificatul de mostenitor, urmeaza sa te prezinti la primaria comunei Cerna si sa depui cerere pentru eliberarea titlului de proprietate pentru restul de 15 ha. Aceasta trebuie insotita de:

  1. Certificatul de mostenitor si certificatul de deces.
  2. Titlul de proprietate al tatalui tau (daca exista).
  3. Adeverinta de la Registrul Agricol care confirma ca tatal tau a detinut terenul in cauza.

Pasul 3: Verificarea si Rectificarea Inregistrarilor

Este posibil ca unele suprafete de teren sa nu fie complet inregistrate corect in evidentele locale. Asadar, merita sa verifici la Registrul Agricol al comunei orice discrepante si, daca este necesar, sa soliciti rectificarea inregistrarilor. Poti folosi documentele cartilor funciare sau alte acte doveditoare ale dreptului de proprietate pentru corectitudinea datelor.

Citeste si:  Merita sa deschid un proces pentru a recupera pagubele cauzate de un cablu neglijent in timpul transportului bicicletei?

Pasul 4: Inventarierea si Masurarea Terenului

In cazul in care exista neclaritati legate de pozitionarea exacta sau de marimea terenului, este recomandat sa apelezi la un expert tehnic pentru masuratorile cadastrale. Acesta va elabora un document tehnic care va fi folosit in procedura de actualizare a registrelor funciare.

Pasul 5: Repartizarea si Titlurile de Proprietate

Dupa verificarea tuturor actelor si inregistrarilor, urmeaza inaintarea unei cereri catre Comisia judeteana pentru aplicarea legilor de fond funciar (la nivelul judetului Tulcea). Aceasta va solutiona cererea ta si va emite noul titlu de proprietate pentru restul de 15 ha de teren.

Pasul 6: Obtinerea Titlului de Proprietate

Dupa toate verificarile si rectificarile facute, primaria va inainta documentele necesare catre Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara pentru emiterea noului titlu de proprietate. Odata emis acesta, vei deveni proprietar legal al celor 15 ha de teren.

Este important sa te asiguri ca ai toate actele in ordine si sa colaborezi strans cu autoritatile locale si specialistii legali pentru a finaliza acest proces conform legii. Consultarea unui avocat specializat in probleme succesorale si de proprietate poate fi de asemenea foarte benefica pentru asigurarea unei proceduri eficiente si corecte.